torstai 2. elokuuta 2012

Dream Steam & True Blue

Pitkästä aikaa! Olen nyt melkein kotiutunut uuteen kotikaupunkiini, vai pitäisikö sanoa kotikylääni. Vielä on miljoona asiaa hoidettavana ja tavaroita ostettavana, mutta se ei estä tekemästä uusia koristeluja. ;)


Minulla oli/on hylkiöboksissa monta lakkaa testaamatta tuon masennuskauden jälkeen. Ajattelin sitten vetää taas siitä mistä aita on matalin, joten otin heti kaksi Models Ownin lakkaa testattavaksi. Etusormessa ja nimettömässä komeilee Dream Steam, lopuissa kynsissä vähän vanhempaa tuotantoa oleva True Blue. Keskisormesta ja nimettömästä näkee lakkojen oikeat värit parhaiten. True Blue todellakin on ihan oikea sininen, peitti yhdellä kerroksella täydellisesti ja levittyi toooooodella tasaiseksi. Nappiostos!

Dream Steam vaati vain vaivaiset kolme kerrosta peittääkseen tuon kynnen rajan, joka usein jää kuultamaan ikävästi läpi. Tämäkin levittyi kuin unelma ja on myös ihanan värinen. Mikähän sinibuumi minulle on tullut? :D


Tottakai minun piti ottaa testattavaksi myös Bundle Monsterin uuden kolmossarjan laatta numero 319. Halusin testata ensimmäisenä sellaisia kuvioita joista en oikein ensisilmäyksellä pitänyt (mikä logiikka!) ja päädyin leimaamaan tuon palapelikuvion.

Eräs lukija kertoi aikaisemmin, ettei hänen laattansa toimi toivotulla tavalla (ei siis leimaa kuviota tarpeeksi hyvin) itselläni oli ensin samaa ongelmaa, koska nuo leikatut kuviot eivät ole tarpeeksi syviä. Keksin kuitenkin ratkaisun: kun ylimääräisiä lakkoja vetää scraperilla pois, vetokulma on elintärkeä (juurikin se 45 astetta) eikä laattaa saa missään nimessä painaa scraperilla liikaa. Näin nuo leimaukset ainakin minulla alkoivat onnistumaan. Pitää tosin vielä testata kaikki loputkin laatat että voin sanoa paremmin ovatko noi läpyskät toimivaa kamaa :D

6 kommenttia:

  1. Mä oon huomannut, että välillä myös se vetosuunta vaikuttaa. Kerrankin kokeilin leimata yhtä kuviota varmaan kymmeniä kertoja, mutta ei onnistunut millään. Sitten keksin vetää scraperia eri suuntaan ja toimi kuin unelma. Joskus se vetokulma ei vaan oo optimaalinen sen kuvion kannalta :P

    Mä taas jotenkin tykkään tosta palapelikuviosta. Ei ehkä ihan kovimpiin suosikkeihin kuulu, mutta silti kiva. Ehkä vähän riippuu väri/lakkayhdistelmästäkin. Jotkut hololakoilla tehdyt on ollu tosi nättejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokokynnen kuvioissa yleensä pituussuunnassa vetäminen on se paras vaihtoehto, ei tule vedettyä liikaa lakkaa pois, ainakin itselläni homma toimii näin :D

      Itsekin olen alkanut tykkäämään tuosta kuviosta vähän enemmän, mutta niinkuin sanoit, eri värit voisi saada sen näyttämään paremmalta :)

      Poista
  2. Mäkin tykkään tosta palapelikuviosta. Tosi hyvin onnistuneet! :)

    VastaaPoista